Představujeme Vám středisko v Husově ulici, jako nejmladší ze všech čáslavských středisek. Středisko je situováno do blízkosti vlakového nádraží a bylo otevřeno na podzim roku 2012. Rozsáhlou rekonstrukcí přízemí budovy jsou pro děti každé ráno otevřeny 2 heterogenní (věkově smíšené) třídy, které jsou vybaveny novým nábytkem, hračkami a pomůckami. O 45 dětí se starají 4 kvalifikované učitelky a 2 pracovnice provozu. Svačiny připravuje paní kuchařka v kuchyňce, obědy se přivážejí ze školní jídelny ze střediska Těsnohlídkova. Spolupracujeme s ostatními středisky v Čáslavi, základními školami a dalšími organizacemi našeho města. Z celkového výčtu akcí můžeme zmínit například - návštěvu Hasičské stanice v Čáslavi, Městského muzea, Městské knihovny, Dusíkova divadla, Domu dětí a mládeže, Střední průmyslové školy, Policejního oddělení a spoustu dalších spoluprací.
Za nejdůležitějšího partnera však považujeme rodiče dětí, proto patříme mezi školy rodinného typu. Pravidelně organizujeme setkání s rodiči, jejichž cílem je výměna informací o dětech a společná zamyšlení nad jejich výchovou, za účelem vyjasnění postojů a návrhů společného působení na děti (schůzky s rodiči, individuální rozhovory). Nově jsme se také připojili do projektu "Celé Česko čte dětem", kdy rodiče mohou přijít do MŠ a sami dětem přečíst pohádku. Rodiče se též zúčastňují společných posezení v MŠ, jako jsou například tvořivé dílničky (podzimní, karnevalová, velikonoční), zábavná odpoledne (společné posezení s rodiči u vánočního stromečku, jarní vystoupení, hravé odpoledne s maminkami, tatínky, rozloučení s předškoláky).
Vzdělávací program střediska je založen na kombinaci povinného Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a vzdělávacího programu „Škola podporující zdraví“. Snahou celého kolektivu je naučit děti vše důležité, co budou potřebovat ve škole i v životě - návratu k přírodě, který je ústřední myšlenkou naší výchovně vzdělávací činnosti, rozvoji komunikace, spolupráce, vytváření citových vazeb a postojů k sobě samému, k lidem, naší zemi a celému světu.
V našem středisku se děti seznamují prostřednictvím hravých činností, písní, básní, didaktických pomůcek a pomocí prožitkového, situačního a kooperativního učení. Dvakrát až tříkrát týdně se předškoláci zapojují do edukativního programu "BUDU ŠKOLÁK" , kde jsou využívány pracovní listy s grafomotorickými cviky, pracovní listy z oblasti předmatematických představ, na rozvoj zrakového vnímání, paměti, představivosti. Jsou využívány různorodé didaktické pomůcky, učitelky se dětem věnují individuálně i při práci ve skupině. Tímto programem se děti připravují na zdárný vstup do základní školy. Pro všechny děti jsou využívány zásobníky písní, říkadel, pohybových her, hry a cvičení na rozvoj slovní zásoby, rozvíjení fonematického sluchu. Rozvíjení souvislého vyjadřování je naplňováno průběžně nebo prostřednictvím jazykových, hudebních a literárních chvilek. Denně jsou zařazovány průpravné cviky zaměřené na posilování a protahování svalstva. Do cvičení zařazujeme i jógové cviky pro děti, které jsou zaměřené na správné držení těla a koordinaci pohybů.
Za dlouhodobé cíle považujeme vytváření zdravých návyků a prevence nemocí, zkvalitnění řečového projevu dětí, předcházení problému neúspěšného vstupu do základní školy, ochrany životního prostředí, uvědomování si významu mezilidských vztahů, rozvoj komunikace a spolupráce, a v neposlední řadě vytváření podmínek pro rozvoj samostatnosti při řešení situací.